گزارش تخصصی معلمان پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی معلمان مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی معلمان پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی معلمان مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی رایگان گزارش تخصصی معلمان گزارش تخصصی مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با مطالعه نمونه محتوای الکترونیکی با استوری لاین انجام شده در امر تلفیق فناوری آموزشی در کلاس چهار چالش اساسی مطرح می‌شود: افکار و عقاید معلمان، توسعه حرفه‌ای، مدیریت کلاس، و کمبود وقت.

افکار و عقاید معلمان به فناوری آموزشی

رایانه‌ها در مدارس چندین هدف را تأمین می‌کنند: ایجاد مدارس اثربخش‌تر و کارآتر از وضعیت موجود مدارس، انتقال و ارتباط فرآیندهای یاددهی-یادگیری در فرآیندهای واقعی مرتبط با زندگی اجتماعی، آمادگی نسل جوان جامعه برای ورود به بازا کار. با توجه به این دلایل، فناوری با سرعت بسیاری وارد کلاس‌ها شد. با وجود این، قبل از هر تعهدی نسبت به تلفیق فناوی در مدارس، مدیران مدارس لازم است با معلمان به گفتگو بپردازند تا عقاید خود را درباره فراگیران و فرآیند یادگیری و چگونگی ایجاد تسهیلاتی که فناوری در پیشبرد اهداف مورد نظر در کلاس تأمین می‌کند آشکار سازند.

با ورود فناوری نه تنها تغییرات پویا در کلاس ایجاد شد، بلکه تغییرات چشمگیری در فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی کلاس پدید آمد. این امر به دلیل تغییر عقاید و باورهای معلمان درباره کاربرد فناوری‌های آموزشی در فرآیندهای کلاسی بود.

کاربرد نمونه کار تولید محتوای الکترونیکی در مدارس

وینشتل و کورت به مدت دو سال در زمینه کاربرد نمونه کار تولید محتوای الکترونیکی در مدارس متوسطه و توسط معلمان و عقاید و نظرات دانش‌آموزان ر این مدارس در زمینه تدریس خوب را بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که تأثیر فناوری بر نحوه آموزش و تدریس، خود به طور غیر مستقیم ناشی از نظام اعتقادی و نگرش معلم نسبت به فناوری است. معلمان به تشریح زیر ساخت‌های حمایت‌های مدیریتی و الگوهایی می‌پردازند که طبق آن با بکارگیری فناوری در محیط کلاس برون‌دادهای متفاوتی نسبت به قبل می‌یابند. یکی از دلایلی که معلمان تصمیم به استفاده از فناوری در کلاس می‌گیرند، تجانس عقایدشان درباره دانش‌آموزان و نیازهای آن‌ها و اعتقاد به این موضوع است که می‌توان به واسطه فناوری آموزشی به نیازهای فردی و جمعی دانش‌آموزان پاسخ داد.

بنابراین، با توجه به اهمیت فناوری آموزشی در برنامه‌های درسی و آموزشی دانش‌آموزان، هاروی پیشنهاد می‌کند برنامه‌های آموزشی‌‌ای در زمینه فناوری‌های آموزشی برای معلمان ایجاد گردد تا بتوانند نگرش خود را درباره رابطه میان فناوری و برنامه‌های درسی به خصوص در زمینه کاربرد فناوری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری بهبود بخشند. با وجود این، معلمان نیز با تغییر عقیده و نگرش خود به فناوری آموزشی می‌توانند روش‌ها و رویه‌هایی را برای تلفیق فناوری در آموزش که حوزه‌ای کاملاً مرتبط با محتوای برنامه درسی است، استانداردهای آموزشی و ابزارها و موارد آموزشی را رعایت کند.

توسعه حرفه‌ای نمونه کار تولید محتوا با استوری لاین

محققان دیگری نیز بر نیاز بدیع معلمان در آموزش و پرورش در به کارگیری نمونه کار تولید محتوا با استوری لاین در مدارس تأکید دارند. قبل از آنکه معلمان بتوانند فناوری آموزشی را با فرآیندهای کلاسی خود تلفیق کنند و از مزیت‌های آن در کلاس و فعالیت‌های یاددهی-یادگیری استفاده کنند، معلمان به تخصص در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای آموزشی نیاز دارند. بیشتر معلمان احساس می‌کنند آمادگی لازم برای استفاده از فناوری در کلاس را ندارند. این امر ناشی ز کمبودهای مهارت‌های عیب‌یابی در ابزارهای فناوری آموزش است و دسترسی محدودی به کتاب‌های راهنما و دستورالعمل استفاده از این ابزارها دارند. از این رو، تجهیز معلمان به آموزش‌های مهارت‌های فنی موجب تأمین چندین هدف در رفع مشکلات و مسائل معلمان در استفاده از فناوری آموزشی می‌شود، از جمله افزایش سطح اعتماد به نفس در رفع مشکلات در زمینه فناوری آموزشی در هنگام استفاده از آن‌ها در کلاس، افزایش سطح یادگیری و مهارت معلمان در زمینه فناوری‌های جدید، و افزایش توانای معلمان در تغییر اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و یادگیری در کلاس.

بنابراین، به منظور غنی‌سازی شغلی معلمان و ارتقای وضعیت یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از فناوری آموزشی، به خصوص رایانه، مدیران و سیاستگذران آموزشی باید سیاست‌هایی را اتخاذ و برنامه‌هایی را تدوین کنند تا طی آن بتوانند به توسعه و رشد شغلی معلمان به صورت گروهی، انفرادی، یا آمزش از راه دور کمک و یاری کنند. این برنامه‌ها نباید به صورت مقطعی و کوتاه مدت صورت پذیرد یا اینکه با نصب چند دستگاه رایانه در مدارس و کلاس‌ها این عقیده را القا کنند که مدارس به فناوری آموزشی مجهز شده و توانسته محیط آموزشی را تغییر دهد و متحول سازد، بلکه هنگامی می‌توان از تأثیر مثبت فناوری آموزشی در مدارس اطمینان یافت که پذیرش کاربرد و استفاه از فناوری آموزشی در محیط کلاس به صورت تعهدی بلندمدت در مجریان فناوری آموزشی در کلاس (معلمان) درآید.

منبع : سایت بلاگ لینک

 


  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم با کاربست روشهای خلاق

گزارش تخصصی معلمان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم با کاربست روشهای خلاق در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده   کاهش مشکلات املا نویسی دانش آموزانم

یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد دانش آموزان و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در دانش آموزان راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری دانش آموزان با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری دانش آموزان در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

 اجرای راه حل های انتخاب شده

قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق دانش آموزان و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا دانش آموزان هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از دانش آموزان گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.

در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:

الف- روبروی دانش آموزان ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از دانش آموزان خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.

ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی  مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان  نوشته شده بود  به دانش آموزان نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با دانش آموزان کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.

در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از دانش آموزان گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط ۲ غلط املائئ داشت.

تصمیم گرفتم برای گرفتن نتیجه بهترمرحله (ب)  را بار دیگر با دانش آموزان کار کنم این کار انجام شد و دوباره از دانش آموزان املاءگرفته شد، این بار دیگر غلطی نداشت و نتیجه خوبی گرفته شد.

۲- برای تقویت حافظه دیداری دانش آموزان از مراحل ذیل استفاده شد.

الف: ابتدا دو تصویر را انتخاب کرده و یک به یک به دانش آموزان دادم و بعد تصویرها را مخفی کردم و از او خواستم که آن تصویر را نام ببرد بعد روش بالا را با سه – چهار تصویر انجام دادم تا حافظه دیداری دانش آموزان بالا برود. دو سه مرتبه این روش انجام شد تا نتیجه خوبی داد.

ب: در مرحله بعدی چند کارت تهیه کرده و روی هر کارت کلمه ای که مربوط به  کلمات کتابش باشد نوشته ، کارت ها را به دانش آموزان دادم تا واژه ها را به خاطر بسپرد و بعد کارت ها را از او گرفته و دور از چشم او یکی  دو کارت را برداشتم و بقیه را به دانش آموزان نشان دادم و بعد از او خواستم تا کارت مربوط به واژه که برداشته شده را معرفی کند. مرتبه اول که این کار را انجام شد، دانش آموزان واژه هایی را گفت که اصلاً در بین کارتها نبود. تصمیم گرفتم واژه هایی را انتخاب کنم که در یک گروه باشد(مثلاً از گروه میوه : سیب- گلابی – هلو – موز- پرتقال) تا بتواند جواب دهد. این روش نتیجه خوبی در بر داشت. در ادامه این مرحله یک واژه که ربطی به بقیه واژه ها نداشت به واژه ها اضافه کردم و همان واژه ها اضافه شده و واژه دیگری را برداشتم. به همین ترتیب هرمرتبه یک واژه غیر مرتبط اضافه می کردم . خوشبختانه نتیجه خوبی در برداشت.

  این مرحله طی ۴ جلسه ۱۵ دقیقه ای انجام گرفت تا حافظه دیداری دانش آموزان افزایش یابد.

ج- بعد از این مراحل واژه هایی را که املای صحیح آنها به حافظه دیداری ربط داشت انتخاب کردم و به دانش آموزان دادم تا واژه ها را بخواند بعد کارتها را مخفی کردم و ازوی خواستم تا املای صحیح آن را با انگشت در هوا و بعد روی کاغذ بنویسد. وی در انجام این تمرین موفق بود . با انجام این تمرین روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از گذشت یک هفته دانش آموز پیشرفت خوبی داشت.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۱ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

دیباچه پیرامون قضیه   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

درک مشکل پیرامون قضیه    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

بررسی بیشتر در رابطه با   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

ارائه مستندات پیرامون   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

پیش بینی نتایج در مورد   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

راهکارها پیرامون قضیه   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

رفرنس و منبع مورد استفاده   بهبود پرخاشگری دانش آموزم با ایجاد رابطه عاطفی

گرد آوری شواهد یک

برای این کار ترجیح دادم در رابطه با پرخاشگری زینب نخست با خود دانش آموزان صحبت کنم تا نظر خود را بگویند   بنا بر گفته دانش آموزان و همچنین زینب مشخص بود  تأثیر سوئی روی اخلاق دانش آموزان گذاشته است ، به خاطر اینکه در خانه آرامش نداشته در مدرسه مدام به دانش آموزان پرخاشگری می کردند . با توجه به اینکه خودم به تنهایی نمی توانستم مشکل دانش آموز را حل کنم و با مدیر و معاون هم در زنگ های صبحگاه و مراسم دیگر ارتباط داشتند . تصمیم گرفتم از همه کمک بگیرم .

در مرحله دوم با معاون صحبت هایی داشتم و سوال از پرخاشگری زینب کردم .معاون مربوطه اظهار داشتند که زینب به بهانه های مختلف دوست دار د دانش آموزان دیگر را اذیت کرده و با پرخاشگری نظم کلاس را به هم بزند از مدیر و معاون آموزشی مدرسه سوالاتی در مورد وضعیت زینب شد که آنها هم از اخلاق و پرخاشگری زینب راضی نبودند و می گفتند در مراسم صبحگاه یا مراسم مختلفی که برگزار می شود بی نظمی به وجود می آورند . از دانش آموزان مدرسه در زنگ  تفریح سوالاتی در مورد دانش آموز شد عده ی زیادی شکایت داشتند ، و عده ی کمی تا حدودی راضی بودند . از مستخدم مدرسه در مورد وضعیت زینب سوال کردم راضی نبود و می گفت حتی این دانش آموز  حاضر نیست آشغال خود را در سطل بریزند و اگر تذکر داده شود عصبانی می شو د و پرخاشگری می کند . در جلسه ی شورای آموزگاران مشکل دانش آموزان مطرح شد روی هم رفته آموزگاران راضی نبودند . . باز با خود دانش آموز ان مصاحبه کردم و  از آنها  سوالاتی پرسیدم از جمله : آیا از نظر اقتصادی وضع خوبی دارید ؟ رابطه پدر و مادرت با شما چگونه است ؟ ارتباط پدر و مادرت با هم چگونه است ؟ رفتارت با بقیه ی افراد خانواده چطور است ؟ آیا ورزش و تفریح را دوست داری ؟ آیا اوقات فراغت به تفریح و گردش می روید ؟ چند تا فرزند هستید ؟ سطح سواد پدر و مادرت چقدر است ؟ و ……

از تمام حرفهای زینب نتیجه گرفتم که از نظر اقتصادی وضع خوبی ندارد و پدر و مادرش  کم سواد هستند و پدرش  پرخاشگر است و با بقیه ی افراد خانواده هم بد اخلاقی می کند و رفتار او در فرزندشان تأثیر گذاشته و کاری به تفریح و گردش و ورزش ندار د و از نظر اخلاقی به ترتیب فرزندان توجهی نداشته و از لحاظ امنیتی این دانش آموز در خانه احساس آرامش خوبی ندار د . با توجه به این مشکل با همکاری بقیه ی همکاران و با کمک گرفتن از مشاور اداره ، خانواده دانش آموز ، مطالعه ی کتاب های گوناگون و کتاب های پیوند و …. تصمیم به حل مشکل گرفتم

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها:

مشکل چنان که قبلاٌ ذکر شد پرخاشگری و بدرفتاری زینب بود و من در صدد پیدا کردن معضل این کلاس برآمدم و برای رسیدن به راههای مطلوب از روش ۶ پرسش برای تجزیه و تحلیل استفاده کردم.

به شرح ذیل:

۱- چه عواملی باعث شده است که زینب اینقدر بی انگیزه و گستاخ و . . . شود؟

۲- چرا زینب این کلاسها تمایلی به بهبود وضعیت رفتاری کلاس ندارد؟

۳- چگونه می توان این وضعیت نامطلوب را به سمت وضعی مطلوب سوق داد؟

۴- چه کس یا کسانی می توانند مرا در رسیدن به هدفم (راهکاری برای بهبود اوضاع کلاسها) یاری دهند؟

  شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی  در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۹ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

دیباچه پیرامون قضیه   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

درک مشکل پیرامون قضیه    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

بررسی بیشتر در رابطه با   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

ارائه مستندات پیرامون   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

پیش بینی نتایج در مورد   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

راهکارها پیرامون قضیه   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

رفرنس و منبع مورد استفاده   افزایش اعتماد به نفس دانش آموز کم رو و خجالتی

ارائه راه حل:

در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده برایحل مشکل یگانه راه حل های جدید وجالبی بدست آمده که به ترتیب اولویت عبارتند از:

* حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیتهای مناسب باتوجه به میزان توان جسمی و ذهنی یگانه جهت تقویت اعتماد به نفس آن

* قرار ندادن یگانه در موقعیت هایی که شکست را به دنبال دارد و بالعکس تشویق و زمینه سازی جهت حضور یگانه در فعالیت های جمعی و گروهی

* ایجاد آمادگی لازم برای جرأت ورزی در بیان عقاید ونظریات خود ونیز پذیرش نظریات مخالف از طرف مقابل

* مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت جسمی یگانه(در صورت وجود مشکل) و رفع مشکل و اندیشیدن راه جدید

اجرای راه حل:

در اجرای راه حل بر طبق اولویت بندی راه حل اول یعنی:

((حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی یگانه جهت تقویت اعتماد به نفس آن.))

را برگزیدیم و جهت اجرای به منوال زیر اقدام کردیم.

در اولین اقدام از اولیاء یگانه دعوت کردیم که به مدرسه آیند ولی تنهامادر یگانه به مدرسه آمد بعد ازاحوالپرسی های روزمره خواسته های خود را به ترتیب اولویت های زیربا اودر میان گذاشتم واز او خواستم که آنها را با خانواده در میان بگذارند وحتمأ به آن عمل کنند.

*مسولیت کارهای یگانه را به خود او واگذار کنند.

*در کارهای خانه از یگانه کمک بخواهند وبه او مسئولیت واگذار کنند.

*فرزند خود را با نام های آقای مهندس ، آقای دکترو… صدا بزنند.

*در جمع هایی که یگانه حضور دارد ازاو تعریف وتمجید کنید.

و نیزتصمیم گرفتم خودم در مدرسه کارهای زیر را برای بهبود یگانه آنجام دهم

*یگانه را به عنوان نماینده ی کلاس معرفی کنم.

*در زنگ ورزش یگانه را در بازی ها شرکت دهم و خودم عضو تیم او باشم.

*در زنگ های تفریح از او چشم بر ندارم وسعی کنم با او خلوت کنم وبا او هم صحبت شوم.

*بیشتر او را پای تخته بیاورم و از او سولات شفاهی بپرسم.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا) در  دانش آموز کلاس دوم

دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا) در  دانش آموز کلاس دوم در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۹ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

دیباچه پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

درک مشکل پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

بررسی بیشتر در رابطه با   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

ارائه مستندات پیرامون   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

پیش بینی نتایج در مورد   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

راهکارها پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

رفرنس و منبع مورد استفاده   بر طرف نمودن اختلال در یادگیری (املا)

گردآوری شواهد یک

جهت تبیین دقیق مسئله نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر می باشد که می بایست به طریق علمی و با رعایت ویژگیهای جمع آوری اطلاعات اقدام نمود. بنابراین با توجه به ماهیت مسئله لازم بود از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده شود که روش های بکار گرفته شده در این پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسی اسناد و مدارک

د) مطالعه ی کتابخانه ای

هـ) استفاده از نظرات همکاران

اقدامات راه حل های پیشنهادی:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهکارهای پیشنهادی اقدامات زیر را جهت رفع مشکل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزایش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئولیت به مینا

– از بین بردن موقعیت های استرس زا برای مینا  در مدرسه

– مینا را در گروهی قرار داده که راحت ترین موقعیت را داشته باشد.و…

–  دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزیی با هم اختلاف دارند به مینا  نشان داده و از وی خواسته شود تا تفاوت های بین دو تصویر را پیدا کند.

-کارت های مقوایی را گرفته روی هر کدام یک کلمه نوشته که حرف یا نقطه و یا دندانه کم یا اضافی داشته باشد و مینا نقص آن را پیدا کند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که کاغذ باطله یا کاغذ روزنامه را با دست هایش مچاله کند.

ـ کاغذهای باطله را قیچی کند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد مینا و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در مینا راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری مینا با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری مینا در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

  شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی در دانش آموزم

گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی در دانش آموزم در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۲ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

دیباچه پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

درک مشکل پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

بررسی بیشتر در رابطه با   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

ارائه مستندات پیرامون   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

پیش بینی نتایج در مورد   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

راهکارها پیرامون قضیه   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

رفرنس و منبع مورد استفاده   بر طرف نمودن اختلال خواندن یا خوانش پریشی

اجرای راه حل و نظارت برآن:

     برای اجرای روش های مورد نظر ابتدا مدیر مدرسه را از انجام چنین فعالیت هایی در جریان گذاشتم  ، سپس با همکاری وی از والدین خواستم تا در جلسه توجیهی حضور یابند . در این جلسه برنامه های مورد نظر و اهمیت آن را تشریح  کردم  و تذکرات  مورد نیاز هنگام  اجرا را به والدین  یادآوری  نمودم . در اولین جلسه اجرا ، چند نمونه از کارت های آموزشی را به کلاس برده و در اختیار دانش آموزان قرار دادم  و از آنها خواستم ابتدا هر بسته کارت را باز نموده و به مشاهده بپردازند . سپس کارت ها را جمع آوری کرده و روش بازی را به آنها آموختم .  برای آموزش  بهتر با  هر یک  از گروه های دانش آموزان که دو یا سه نفره بودند  یک  بار بازی را انجام  دادم .   در مرحله  بعد  از دانش آموزان خواستم  هر گروه یک بسته کارت را دریافت نموده و به  بازی  بپردازند  و  اشکالات  آنها را  برطرف  نمودم .  در ضمن  بازی از  دانش آموزان خواستم هر  موقع دو کارت مکمل را برمی دارند  به هر دو کارت نگاه کنند و نام آن را به دوستانشان بگویند. به مدت یک هفته بازی در کلاس انجام می گرفت . و در پایان  بازی  شکل  نوشتاری  کلماتی که روی کارت بود از آنها سوال می کردم .

 از هفته دوم به بعد به هر یک از دانش آموزان یک بسته کارت دادم و از آنها خواستم هر شب با کمک اعضای خانواده به بازی بپردازند . و روز بعد از آن تعداد کلماتی را که یاد گرفته اند بخوانند در کلاس مطرح نمایند . هر زمان بتوانند تمام کلمات آن بسته را بخوانند یک بسته کارت دیگر دریافت می کنند .

  برای تشویق بیشتر دانش آموزان از تابلو ارزشیابی توصیفی استفاده کردم . تابلو روی دیوار کلاس نصب شد و عکس دانش آموزان روی آن بود . پس از ارزیابی دانش آموزان در مهارت های خواندن به طور روزانه تصویر آنها  را  به  ترتیب  میزان  پاسخگویی  و  مشارکتشان  از  بالا  به   پایین  مرتب  می نمودم . دانش آموزانی که عکس آنها به مدت یک هفته در بالاترین قسمت قرار می گرفت مورد تشویق واقع می شدند وپاداش در یافت می کردند . مشارکت  دانش آموزان  به  شکل  جدی  در آمد ،  در هفته اول همکاران و مدیر مدرسه طرح اجرا شده را موجب ایجاد  شعف  در دانش آموزان دانستند  و حتی دانش آموزان سایر پایه ها از معلم مربوطه  می خواستند  از این روش استفاده نماید .  والدین  نیز تابلو ارزیابی  توصیفی  را موجب  تلاش بیشتر فرزندشان می دانستند .

 چند هفته از اجرای طرح گذشته بود . علاقه و اشتیاق فراوانی از طرف دانش آموزان در اجرای طرح دیده می شد و حتی  اگر یک روز به علت خاصی  از دادن کارت  به آنها خودداری می شد  با اعتراض شدید  مواجه  می شدم . همچنین  دانش آموزانی که  توانسته  بودند  پاداش  دریافت نمایند علاقه بیشتری نشان می دادند. ولی مشکلاتی هم دیده شد که تجدید نظر در اجرای طرح را موجب شد . اولا : بعضی دانش آموزان پیشرفت  زیادی نداشتند  و موقعی که علت را جویا  شدم  معلوم شد  آنها در منزل کسی را ندارند که به آنها به بازی بپردازد . بنابراین تصمیم   گرفتم از میان  همکلاسان دوستانی را برای بازی با آنها معرفی نمایم . دوما : با  توجه به این که  هر روز یک  دانش آموز می توانست  بالاترین  موقعیت  را کسب  نماید . احتمال کسب پاداش  برای  بسیاری از دانش آموزان و به خصوص دانش آموزان ضعیف تر وجود نداشت ، بنابراین منطقه قرمز را منطقه پاداش تعیین نموده واعلام کردم دانش آموزانی که بتوانند یک هفته در این منطقه بمانند پاداش دریافت می کنند.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پایه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۰ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه تدوین گزارش تخصصی آموزگاران پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت تدوین گزارش تخصصی آموزگاران را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در تدوین گزارش تخصصی آموزگاران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

دیباچه پیرامون قضیه   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

درک مشکل پیرامون قضیه    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

بررسی بیشتر در رابطه با   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

ارائه مستندات پیرامون   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

پیش بینی نتایج در مورد   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

راهکارها پیرامون قضیه   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

رفرنس و منبع مورد استفاده   کاهش مشکل افت تحصیلی دانش آموزطلاقم

گردآوری اطلاعات ( شواهد ۱ )

مسأله را دریکی از جلسات مدرسه مطرح کرده و از مدیر ، معاون و همکاران نظرخواهی کردم . در جلسه ای که در خصوص شناسایی دانش آموزان در معرض افت تحصیلی و تلاش در جهت رفع مشکل آنها در مدرسه برگزار گردید ضمن صحبت با همکاران در این زمینه  و تلاش برای رفع آنها اختلافات خانوادگی و جدایی پدر و مادر مریم را در جلسه عنوان نمودم و بیان کردم که دارای اختلافات خانوادگی شدیدی است که باعث پرخاشگر شدن و زورگو شدن این دانش آموز نسبت به همسالانش شده است.مصاحبه ای با پدر درباره ی وضعیت او در محیط خانه کردم . با چند تن از هم کلاسی های او مصاحبه انجام داده و با توجه به شکایات اولیا و دانش آموزان او را خواسته و در حیاط مدرسه کلیه مشکلات را با او در میان گذاشته ام .با این اوصاف و مطالعه پرونده ی تحصیلی و تربیت او واسناد و مدارک موجود در مدرسه دلایل  این مشکل را چنین یافتم :

طلاق پدر و مادر.

وجود الگوهای نامناسب در بیرون از مدرسه همانند برخی از دوستان و خانواده

محبّت بی رویه و نامناسب توسط پدر و خانواده ی پدری و بدگویی پشت سر مادر

درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگی فرهنگ های دو خانواده

عدم تشویق و تنبیه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهای ناهنجار

آزادی بیش از حد او در خانه و همچنین در مدرسه و خانه ی پدری او

علاقه شدید وی به خودنمایی و ابراز وجود

نادیده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق دیگران

گرد آوری راه حل ها :

برای نفوذ در دل و جان هر فرد نیاز است که ارتباط نزدیک و صمیمیانه ای با او برقرار گردد . در همین راستا بهتر دیدم که ابتدا :

ارتباط صمیمی با این دانش آموز داشته و خوب به حرف هایش گوش کنم .

محبّت نمودن به او در حد متعادل

احترام و شخصیت دادن به او

تقویت روحیه ی اعتماد در او

مسئولیت دادن به او در خانه و مدرسه

درک بهتر و بیشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان دیگرم

تشویق او در حد معمول به صورت زبانی و انفرادی و گروهی و جنسی

تقویت روحیه ی ایثار و فداکاری در جهت حفظ حقوق اساسی دیگران

ارا ئه الگو های مناسب  رفتاری با استدلا ل های درست و منطقی.

  شما عزیزان می توانید تدوین گزارش تخصصی آموزگاران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی

گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود بی میلی و کلاس گریزی دانش آموزان

جمع آوری اطلاعات

  • مشاهده:

باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه و  فضانسبت به تعداددانش آموزان ، دانش آموزان همواره در پی آن بودند که از حضور در مدرسه و کلاس بکاهند و تا جایی که می توانند دنبال دلایل غیر موجه برای غیبت نمودن باشند.

 پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان بیافزاییم غیبت دانش آموزان را به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.

  • مصاحبه:
  • بایکی ازمعلمان آموزشگاه صحبت نمودم ایشان شادابی دانش آموزان رادرآموزشگاه ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه می دانستند واذعان داشتند فضایی که امروزه بعضی ازمدارس واقعادارند بخصوص کوچک بودن و بی رمقی کلاس وکمبود امکانات باعث شده که دانش آموزان نتوانند شادباشندوانرژی های مازاد خودرا تخلیه نمایندوروی بیاورند به غیبت کردن و حضور کمرنگ در مدرسه که به این وسیله بتوانند انرژی خود را بیرون مدرسه تخلیه نمایند.

یکی ازاولیای دانش آموزان که همان روزبه مدرسه مراجعه نموده بودنددرتکمیل صحبت های همکارمحترم آموزشگاه گفتندکه ای کاش آموزش پرورش درساختن مدارس به مجموعه ای ازعوامل ازجمله به نیازهای جسمی وروحی دانش آموزان بیشترتوجه می  تا انرژی دانش آموزان تخلیه شودیابیشترمنجربه شادی دانش آموزان گردد.

تجزیه وتحلیل  و گردآوری اطلاعات

باتوجه به اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با علل  عدم علاقه به درس و کلاس و مشاهده رفتار سمانه و پارمیدا در کلاس و مصاحبه ای که با مادران  سمانه و پارمیدا  داشتم متوجه شدم از مهم ترین دلایل بی علاقگی به درس در سمانه و پارمیدا و عدم علاقه به ماندن در کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نحوه تربیت والدین که ماندن همیشگی و جدانشدن حتی چند ساعت از والدین را برای دختر یک حسن تلقی کرده و نشان دهنده حجب و حیای وی می دانند.

-عدم ارتباط صمیمی و دوستانه پدر با فرزندان در منزل و آگاه نبودن از مسایل و مشکلات روزمره آنان.

-عدم ارتباط سمانه و پارمیدا با همکلاسی هایشان

– عدم انگیزه در سمانه و پارمیدا به کلاس درس و مدرسه

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران پایه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم در پایه دوم

نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم در پایه دوم در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۱ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

دیباچه پیرامون قضیه  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

درک مشکل پیرامون قضیه   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

بررسی بیشتر در رابطه با  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

ارائه مستندات پیرامون  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

پیش بینی نتایج در مورد  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

راهکارها پیرامون قضیه  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

رفرنس و منبع مورد استفاده  مشکل اختلالات اخلاقی ،زور گویی و عصبانیت دانش آموز بیش فعال

گرد آوری شواهد یک

برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود داشت. در  این پژوهش ، از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفا ده نمودم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، و مصاحبه واسناد را انتخاب شده است. از طریق مشاهده رفتارهای او را زیر نظر گرفته واطلاعات لازم را جمع آوری نمودم و با مصاحبه  با همکاران مدرسه و والدین علی سابقه رفتاری اواطلاعات لازم بدست آمد . او نظم  کلاس را بر هم می زد و درچنین محیطی آموزش امکان پذیر نبود.

وقتی درکلاس وقتی به خاطر کار های نابهنجارش به او تذکر می دادم علی با لحن بدی جواب می داد یک روز از او خواستم که به خاطر بی ادبی اش ، معذرت بخواهد این کار را نکرد ،بچه بسیار لجباز وکج خلقی بود. مجبور می شدم نصف زنگ کلاس را برای آرام کردن او ومیانجیگری دعواهای او با بچه ها بگذارم. مرتبا با خود می اند یشیدم چرا؟ چگونه می توانم ؟تا اینکه به خودم گفتم ؛ این بچه که تقصیری ندارد بلکه روابط غلط خانوادگی اورا بدین شکل بار آورده است در واقع او دچار مشکلات رفتاری وروانی است که باید حل شوند . لذا  مسئله را با یکی از مشاوران ارشد منطقه در میان گذاشتم ایشان راهنماییهای لازم را جهت حل مشکل ارائه نمود . سپس با دو تن از مشاورین همکار در این زمینه مشورت کردم آن ها نیز راهنمایهای لازم را عرضه داشتند . بعد به دنبال کتابهای روانشناسی اختلالهای رفتاری، روانشناسی رشد ، روابط انسانی در آموزشگاه و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته بود  رفته ومورد مطالعه قرار دادم تا ببینم مشکل را چگونه می توانم حل نمایم . او دانش آموزی است که رفتارهای ایشان مغایر با مقررات کلاس می باشد . بیشترین پول توجیبی را به مدرسه می آورد وهرروز کیفش پر از خوراکی بود، کتابها کهنه و دفترچه هایش رنگارنگ اما بدون انجام هیچ تکلیفی در آنها ، خطش بسیار ناخوانا ونارسا بود همه حروف را بهم می چسباند  وقتی مشاهدات من  کامل می شد نتایج زیر خود را نشان میداد:

بسیار زود باور و سریع عصبانی می شود .

با دوستانش درگیر می شود و تمرکز درسی ندارد و در درس بسیار ضعیف است.

او هر روز با دانش آموزان دعوا می کند.

اودر خانه و مدرسه بد اخلاق است.

او از نظر درسی ضعیف است.

او بی حوصله است.

روابط والدین با او غلط بوده است.

معلمین  به او توجه لازم را نکرده اند.

معلمین  به تفاوتهای فردی ایشان توجه نکرده اند.

بهداشت فردی را رعایت نمی کند.

او دانش آموزی پررو و مغروری است.

تجزیه و تحلیل وتفسیرداده ها:

من در این پزوهش از  الگوی روش ترسیم مفاهیم در تجزیه وتحلیل وتفسیر داد ه ها استفاده نموده ام که به توضیح آن می پردازیم.

سعی کردم از منابع و کتابهای مختلفی استفاده نمایم تا بتوانم در ابتدا علت رفتارش را بدانم و بعد بتوانم راهکارهایی را برای کاهش رفتارش ارائه دهم. در تجزیه و تحلیل باید به دنبال چرایی وچگونگی علت رفتار ناسازگاری بپردازیم.طبق اطلاعات بدست آمده  از شواهد  ۱ومطالاعات بنده چندین عامل را مهم دانستم.

  شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی آموزگاران ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح
  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب  در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۸ صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

ارائه مستندات پیرامون  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود اختلال یادگیری دانش آموزم با کاربست شیوه های مناسب

اجرای راه حل

          با مطالعاتی که انجام داده بودم تصمیم گرفتم تا راه حل مناسبی برای مشکل مریم به کار برم. طبق بررسی های بینایی سنجی او هیچ مشکل خاصی نداشت. بنابراین برای تقویت بینایی او فعالیت های زیر را انجام دادم.

تمرین یک:

 در یک جعبه تعدادی مداد با رنگ ها و اندازه های مختلف قرار دادم. سپس یک مداد را از جعبه بیرون آوردم و به مریم نشان دادم و از او خواستم که خوب به آن نگاه کند (۱۰ ثانیه) آنگاه مداد را درون جعبه قرار دادم. در جعبه را بستم و آن را چرخاندم. سپس در جعبه را باز کردم و از مریم خواستم مدادی را که قبلاً دیده بود از بین مدادهای درون جعبه پیدا کند. انتخاب او درست بود. این بازی را چند بار تکرار کردم. در تمرین بعدی دو مداد و سپس سه مداد را به او نشان دادم و تمرین را تکرار کردم. به این ترتیب این بازی (تمرین) را در دو جلسه کلاسی انجام دادم.

تمرین دوم:

تعدادی تصویر از حیوانات، گل ها و اشیاء مختلف را بر روی یک مقوا چسباندم و آن را به کلاس بردم و از مریم خواستم که به آن تصاویر با دقت نگاه کند. در این تمرین او خیلی از تصاویر را نمی شناخت و نمی توانست تفاوت ها را تشخیص بدهد. من به کمک بچه ها آن ها را برایش توضیح دادم. در دو جلسه کلاسی این تمرین را تکرار کردم ولی نتیجه ای در بر نداشت.

تمرین سوم:

از تصاویر کتاب استفاده کردم از او خواستم هر تصویری را که می بیند فقط نام آن ها را بگوید. او فقط می توانست تعداد کمی از اشیاء موجود در لوح را تشخیص بدهد و بسیار از اجزای تصویر را نمی شناخت. به نظر می رسید که مریم با اشیای اطراف خود بیگانه است. سعی من بر این بود که چشم های او را به جهان اطرافش باز کند. بنابراین بازی دیگری را طرح کردم. از او خواستم هرچه را که در کلاس می بیند نام آن را بگوید. سپس از آن ها به کمک موبایل عکس گرفتم. عکس ها را یکی یکی به او نشان می دادم و از او می خواستم که نام آن ها را بگوید. این بازی را در چند جلسه کلاسی انجام دادم.

          در یک جلسه کلاسی با دوربین از تک تک بچه ها از جمله خود مریم عکس گرفتم و عکس ها را به او نشان دادم و از او خواستم که اسم هرکدام از بچه ها بگوید. عکس العمل ها و رفتار او را  به دقت مورد بررسی قرار دادم. از این بازی خیلی لذت می برد. بنابراین تصمیم گرفتم که راه حل های دیگر را آزمایش کنم. این بار از همه بچه ها در کلاس فیلم گرفتم. سپس فیلم را به او نشان دادم. خیلی هیجان زده شد. دیدن تصاویر متحرک برای او مهیج بود. پس تصمیم گرفتم برای ایجاد انگیزه در او از تصاویر متحرک استفاده نمایم.

          موضوع مریم را دوباره با مدیر مدرسه مطرح کردم و او را در جریان روند یادگیری مریم قرار دادم و از او خواستم که یک تلویزیون یا یک رایانه در اختیار کلاس من قرار دهد تا بچه ها وبخصوص مریم حداقل به مدت هفته ای دوساعت یک برنامه آموزشی تماشا کنند.

موضوع را با گروه های آموزشی مطرح کردم و آن ها پاسخ دادند که ما چنین امکاناتی نداریم و مدرسه باید خودش تأمین کند. آن ها اضافه کردند که رایانه مخصوص دبیرستان است و در مدارس ابتدایی و به ویژه در کلاس دوم هیچ کاربردی ندارد. با این صحبت ها من دلسرد و ناامید نشدم و راه حل دیگری را در کلاس به کار بردم و آن استفاده از لپ تاب (Lap Tab) در کلاس درس بود. روزهای سه شنبه را به تدریس مبتنی بر  ITو با استفاده از لپ تاب شخصی اختصاص دادم چون با مزیت های تدریس با این فناوری آشنا بودم.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

  • محمد صالح