گزارش تخصصی پایه دوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی پایه دوم با استفاده از وسایل کمک آموزشی
گزارش تخصصی پایه دوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی پایه دوم با استفاده از وسایل کمک آموزشی در دانش آموزان پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۹ صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی پایه دوم دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی پایه دوم دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه دوم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
دیباچه پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
ارائه مستندات پیرامون بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
پیش بینی نتایج در مورد بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
راهکارها پیرامون قضیه بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود یادگیری دانش آموزان ضعیف با استفاده از وسایل کمک آموزشی
مساله عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند..با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .
-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار معلم و دانش آموز نیست .–عدم ارتباط ریاضی در پایه های مختلف
– معلمین ما معمولا در کلاس درس متکلم وحده هستند و درس ریاضی که مخصوصا در پایه اول باید با روش های گوناگون تشریحی،تشبیهی،استفاده از مثال ،تجربه و مشاهده های عینی ،استفاده از مدل و کاوشگری و…) تدریس شود به روش زبانی و قاعده گویی محدود شده است .
-معلم آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد .
فواید استفاده ازوسایل کمک آموزشی
- وسایل کمک آموزشی بازده آموزشی را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد .
- وسایل کمک آموزشی می تواند یادگیری را انفرادی کند .
- وسایل کمک آموزشی آموزش را با قدرت بیشتری عملی می سازد .
- و سایل کمک آموزشی دسترسی به فرهنگ و آموزش را به طور یکسان برای همه میسر می سازد
- وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم می سازد . و در نتیجه از میزان عکس العمل گفتاری دانش آموز می کاهد .
- مورد علاقه زیاد و فراون شاگردان هستند و توجه به آنها را به موضوع اصلی معطوف می سازد .
- اساس لازم را برای یادگیری تدریجی و تکمیلی آماده می سازد و در نتیجه یادگیری را دائمی می کند .
۸ تجارب واقعی و حقیقی را در اختیار شاگردان قرار می دهد و در نتیجه موجب فعالیت ایشان می شود .
۹- پیوستگی افکار را موجب می گردد .
۱۰- در توسعه و رشد معنی در ذهن شاگرد مؤثر هستند .
۱۱- مهارتی را به طور کامل و مؤثر به دانش آموزان می آموزد .
۱۲- تجاربی را در اختیار شاگردان قرار می دهد که از راههای دیگر امکان ندارد .
ایجاد انگیزه در دانش آموزان
آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا دانش آموزان به ریاضیات علاقه نداشته و از آن فرارمی کنند.چرا ریاضیات را پایه ای یاد نمی گیرند. نخستین هدف معلم کارآمد این است که در دانش آموزان انگیزه ایجاد کند که تلاش کنند در یادگیریشان از منابعی که در اختیار دارند استفاده کنند و تنها به معلم متکی نباشند و دانش آموزانی که بتوانند به چنین استقلال فکری برسند پس از اتمام تحصیل قادر خواهند بود بدون معلم به تحصیل ادامه دهند. و آنهایی که تنها به معلم متکی بوده اند قادر به انجام این کار نیستند. معلم باتجربه می داند که اگر بنا باشد در دانش آموزان انگیزه ایجاد کند باید مطالب بسیاری علاوه بر کتاب های درسی آموزش دهد.در مدارس همیشه با دانش آموزانی مواجه می شویم که نیاموخته اند چگونه بخوانند که بفهمند و بدون درک مطلب نیز علاقه بوجود نخواهد آمد.
راههای بسیاری وجود دارد که معلم می تواند این انگیزش را بوجود آورد.نمایش صامت ، ایفای نقش بازی و تقلید تنها چند نمونه از شیوه هایی هستند که می توان مورد استفاده قرار داد . اگر معلم حوصله به خرج دهد و سعی کند دانش آموزان را بشناسد خواهد دید که هر دانش آموز تمایل خاصی به کجروی دارد ، که در ظاهر ممکن است این کجروی با موضوع درسی که آموزش داده می شود نامربوط جلوه کند اما اگر معلم کمی ابتکار نشان دهد بخوبی می تواند از آن بعنوان وسیله ای که دانش آموز را به درس بکشاند استفاده کند. بعنوان مثال اگر در کلاسی متوجه شدیم که دانش آموزی در عقب کلاس وقت خود را بیهوده می گذراند بررسی کنیم که این دانش آموز به چه موضوعی علاقه دارد مثلاً اگر به طراحی علاقه داشته باشد او را تشویق کرد که در قالب درس طراحی کند و همین موضوع سبب می شود که موضوعی که در کلاس آموخته می شود بهتر بفهمد و این واقعیت که چنین نقش مهمی را در کلاس ایفا می کند به دانش آموز حس اعتماد و رضایت می دهد و این نمونه ای است که می توان بی حوصلگی و بی علاقگی را به شور و اشتیاق و انگیزش برای یادگیری بیشتر تبدیل کرد
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه دوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.