گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی با ایجاد محیط ظاهری و فیزیکی شاد
گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی با ایجاد محیط ظاهری و فیزیکی شاد با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۳ صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
دیباچه پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
درک مشکل پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
بررسی بیشتر در رابطه با تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
ارائه مستندات پیرامون تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
پیش بینی نتایج در مورد تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
راهکارها پیرامون قضیه تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
رفرنس و منبع مورد استفاده تاثیر گذاری مثبت بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی
جمع آوری اطلاعات
- مشاهده:
باتوجه به مطالب وتوضیحاتی که درقسمت توصیف وضع موجودوشرایط فیزیکی محیط مدرسه بیان شد مانند:کمبودفضا ومناسب نبودن حیاط مدرسه وکوچک بودن فضانسبت به تعداددانش آموزان استثنایی ، دانش آموزان استثنایی درساعت استراحت کلاسی به کارهای گوناگونی به شرح ذیل مشغول می باشند:
کشتی گرفتن -دعواکردن-باسنگ توپ بازی کردن -لگدبازی کردن -ورزش کردن
پس ماچه کارهایی بایدانجام دهیم که برشادی دانش آموزان استثنایی بیافزاییم وحوادث واتفاقاتی راازقبیل دعواوزمین خوردن باتوجه به فضای کوچک مدرسه به حداقل برسانیم وبرنامه های فرهنگی وتفریحی متنوعی ایجادکنیم.
- مصاحبه:
- بایکی ازدبیران آموزشگاه استثنایی که ۲۰سال سابقه آموزشی داشت صحبت نمودم ایشان شادابی بچه هارادرآموزشگاه استثنایی ومدرسه برگرفته ازشادابی معلمان ومدیر ومعاون آموزشگاه استثنایی می دانستند واذعان داشتندفضایی که امروزه بعضی ازمدارس استثنایی واقعادارندبخصوص کوچک بودن صحن آموزشگاه استثنایی وکمبودامکانات باعث شده که بچه ها نتواننددرساعت استراحت کلاسی شادباشندوانرژی های مازادخودراتخلیه نمایندوروی بیاورندبه دعواوکشتی گرفتن ویابازی باسنگ وهل دادن همدیگروبایدکاری کنیم که شادی آنهابه صورت هدف داروبابرنامه گذرانده شود.
ایشان اظهارداشتندکه ساعت استراحت کلاسی برای ماحکم یک کابوس راپیداکرده است وهرساعت آن که به سلامت می گذردنفس راحتی می کشیم وخداراشکر می کنیم ایشان می گویدکه ازطرفی نمی شودجلوی جنب جوش بچه هاراگرفت وازطرفی دیگراین فضاهای کوچک نسبت به دانش آموزان استثنایی زمینه درگیری وخشونت بین بچه هارابه وجود می آورد
یکی ازاولیای دانش آموزان استثنایی که همان روزبه مدرسه مراجعه نموده بودنددرتکمیل صحبت های همکارمحترم آموزشگاه استثنایی گفتندکه ای کاش آموزش پرورش درساختن مدارس استثنایی به مجموعه ای ازعوامل ازجمله به نیازهای جسمی وروحی بچه هابیشترتوجه می کردومحوطه های بزرگ تری می ساخت ویا یک برنامه ای خاص درساعت استراحت بچه هاترتیب می دادتاانرژی بچه هاتخلیه شودیابیشترمنجربه شادی بچه هاگردد.
یکی ازدانش آموزان استثنایی بیان می داردکه درساعت استراحت کلاسی اکثراوقات بازی می کنند ویاخوراکی های خودرامی خورندوگاهی هم بابچه هادعوامی کنندوبعضی وقت هابابچه هادوستی کوتاه مدتی رادارنداین دانش آموزکه ازهمان دانش آموزان استثنایی پرجنب جوش می باشدمی گویدکه معمولادردعواهابیشترمواقع کتک زیادی رانوش جان می کنم.
تجزیه تحلیل اطلاعات
- باتوجه به یافته های علمی ومشاهداتی که درشواهد۱بیان شد ومصاحبه هایی که باهمکاران آموزشگاه استثنایی اولیا دانش آموزان استثنایی انجام شدمویداین مطلب است که بهترین راه حل جهت شادکردن بچه راهنمایی وارشادکردن آنان به بازی هایی ازقبیل بازی های بومی ومحلی مانند طناب بازی و….و ورزش های صبحگاهی درمراسم آغازین وبرگزاری مسابقات ورزشی درساعت استراحت و بازی های بی خطر می باشد که باعث شادی ونشاط بچه ها می گردد
ارائه راه حل موقت :
(روش هاوراهکارهای ایجادشادی ونشاط درمحیط آموزشی وساعت استراحت کلاسی )
۱-دیوارکلاس وراهروودیوارهای محوطه ی آموزشگاه استثنایی بایدازخشکی وبی روحی خارج شودوبهترین راهکاردراین خصوص مزین کردن فضای آموزشی به پوسترهای مناظرطبیعی وتاریخی ورنگ آمیزی آنهااست که باعث شادی ونشاط درمدرسه می باشد.(به اعتقادروانشناسان رنگ هادرخلق شادی وانبساط روحی معجزه می کند -:روانشناسی بازی دکتراحمدوند)
۲-پارک وشهربازی جذاب ترین فضاهابرای نوجوانان وحتی بزرگسالان هستندروی همین اصل بایدفضای مدرسه حتی الامکان بافضای پارک وجنگل شبیه سازی شودودانش آموزان استثنایی درساعت استراحت کلاسی به ورزش های بی خطروبازی های آموزشگاه استثناییی روی بیاورندکه هم شادی آنهاارضا شودوهم انرژی جسمی آنهاتخلیه شود.
۳-کشورماازلحاظ قومی وزبانی وسبک زندگی مردمی بسیارمتنوع است وتمامی اقوام وطوایف مانندپازلی هستند که ایران رادرنقشه جغرافیایی جهان جاودانه ساخته اند دراین میان بازی های محلی به اذعان اکثرجهانگردان خارجی جذاب ترین بخش فرهنگ سنتی ایران زمین راتشکیل می دهندانجام بازی های محلی درمدارس استثنایی وبخصوص درساعت استراحت کلاسی نه تنهااین بخش ازفرهنگ کشورراازغبارفراموشی حفظ خواهدکردبلکه موجی ازنشاط- تلاش- شادی- رقابت ومثبت اندیشی درمدرسه ایجادمی کند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مخصوص معلم استثنایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.