گزارش تخصصی معلمان پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی معلمان مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی معلمان پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی معلمان مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی دانلود گزارش تخصصی رایگان گزارش تخصصی معلمان گزارش تخصصی مرتبط با شغل پیشنهاد و راهکار ارزشیابی

  • ۰
  • ۰

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل گوشه گیری دانش آموزان

گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل گوشه گیری دانش آموزان با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵  صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه مشکل گوشه گیری دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه مشکل گوشه گیری دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  مشکل گوشه گیری دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با مشکل گوشه گیری دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون مشکل گوشه گیری دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد مشکل گوشه گیری دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه مشکل گوشه گیری دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده مشکل گوشه گیری دانش آموزان

گوشه گیری

       گوشه گیری از نظر لغوی به معنی تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است . گوشه کیر کسی است که از مردم دوری می کند و عزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد؛ البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن ، گوشه گیری تلقی نمی شود . هر انسان گاهگاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد. گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فرد از آمیزش با جمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد، اگر گوشه گیری بموقع درمان نشود به پیدایش حالت روانی شدید و افسردگی منجر می شود (شفیع آبادی ، ۱۳۷۴، ص ۹۴)

یک کودک ممکن است به دلایل مختلف نتواند با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار سازد. یکی از دلایل ممکن است به ترس از عکس العمل هایی از قبیل مورد حمله واقع شدن ، نادیده گرفته شدن ، یا مورد تمسخر قرار گرفتن مربوط باشد . مع هذا ، دلایل دیگر با ناتوانی کودک از فرا گرفتن مهارتهای اجتماعی مورد نیاز برای برقرار کردن ارتباط متقابل موثر و  مفید با همسن و سالان ارتباط داشته باشد . برای مثال ، کودکی که نمی داند چگونه با دیگران بازی کند به احتمال زیاد ارتباط با کودکان دیگر را ناخوشایند و تشویش انگیز خواهد یافت. در این صورت، کناره گرفتن از گروه بر اثر    تقلیل اضطراب تقویت می شود .

نمونه ای از کودکانی که گوشه گیری اجتماعی آنان به کمبود مهارتهای اجتماعی بر می گردد توسط بول، استوارد، هریس و بر ارائه شده است. این مولفین درباره بچه ای کودکستانی که نمی دانست چگونه از وسایل زمین بازی استفاده کند گزارش داده اند . در نتیجه این کمبود ، کودک مزبور به ندرت با کودکان دیگر ارتباط متقابل برقرار می کرد ولی پس از آنکه محققین مورد بحث طرز استفاده از وسایل زمین بازی را به او یاد دادند تماسهای بدنی و کلامی کودک با کودکان دیگر و نیز شرکت او در بازیهای مستلزم همکاری

با دیگران به سرعت افزایش پیدا کرد. متاسفانه گوشه گیری اجتماعی تنها از طریق تقویت منفی ناشی از تقلیل اضطراب حفظ نمی شود بلکه تقویت مثبتی نیز که غالبا به صورت توجه بیشتر افراد بزرگسال به کودک «خجالتی » بروز می کند باعث نگهداری این حالت می گردد .

علایم و نشانه ها

   گوشه گیری با یک سلسله علایم متعدد و به هم پیوسته همراه است . گوشه گیر چون مشکلاتش را نمی تواند در عالم واقعیت حل کند ، به تخیل فرو می رود و به خیالبافی می پردازد . او انسانی است بی هدف و نمی داند چه باید بکند و برای آینده اش چه طرحی بریزد. از مردم گریزان است و هر تمنا و خواهش را یک تحمیل تلقی می کند و در برابر آن بشدت مقاومت می کند ؛ از این رو ، اطرافیان دچار تضاد و کشمش می شود. برای دفاع از حقش اقدام نمی کند و کناره گیری را بر تلاش ترجیح می دهد .

محدود ساختن تمام جنبه ها و فعالیتهای زندگی ، خجالت و سکوت ، محرومیت ، ناتوانی در برقراری رابطه با دوستان و معلمان ، فرار از فعالیتهای اجتماعی و به تعویق انداختن انجام دادن کارها ،
بی حوصلگی و کسالت و احساس خستگی و نگرانی از آینده ، کمک نخواستن از دیگران ، هنگام نیاز ، در انجام دادن کارها از این شاخه به آن شاخه پریدن ، سازش با وضع موجود و اعتراض نکردن به آن ، حتی در صورت احساس ناراحتی و نگرانی ، احساس پوچی و بی ارزشی ، ابراز وجود نکردن، تسلیم شدن در برابر خواسته های دیگران ،تقصیر گناهان را به گردن گرفتن ،ناتوانی در بروز احساس خصومت و پرخاشگری ، اجتناب از رقابت ، درون گرایی و در خوى فرو رفتن، زود رنجی ، داشتن نگرش منفی و بدبینانه به اطرافیان ، مطرح نکردن اشکالات درسی در کلاس و عقب ماندگی درسی در بین دانش آموزان گوشه گیر بسیار مشاهده می شود .

 علائم گوشه گیری را  بطور خلاصه به شرح ذیل می توان بر شمرد:

۱-به تخیل فرو می رودوبه خیالبافی می پردازد ۲- ازمردم گریزان است وهر تمنا وخواهش را یک تحمیل تلقی می کند ودر برابرآن مقاومت می کند ۳- برای دفاع ازحقوقش اقدام نمی کند وکنار ه گیری را برتلاش ترجیح می دهد ۴- محدود ساختن تمام جنبه هاوفعالیت های زندگی ۵-خجالت و سکوت ۶- ناتوانی در برقراری روابط با دوستان ومعلمان ۷- فرار از فعالیتهای اجتماعی وبه تعویق انداختن انجام دادن کارها ۸- بی حوصلگی وکسا لت واحساس خستگی ونگرانی از آینده ۹- کمک نخواستن از دیگران هنگام نیاز۱۰- درانجام دادن کارها از این شاخه به آن شاخه پریدن ۱۱- ساز ش با وضع موجود واعتراض نکردن به آن حتی در صورت احساس ناراحتی۱۲- احساس پوچی وبی ارزشی ۱۳- ابراز وجود نکردن ۱۴- تسلیم شدن دربرابر خواسته های دیگران ۱۵- تقصیر گناهان را به گردن دیگران انداختن ۱۶- ناتوانی دربروز احساس خصومت وپرخاشگری ۱۷-اجتناب از رقابت ۱۸- درون گرایی و در خود فرو رفتن ۱۹- زود رنجی وزود گریستن ۲۰- پریشانی وبی قراری ۲۱- غیبت از مدرسه ۲۲- بی علاقگی به کلاس ۲۳- عدم تمرکز حواس ۲۴- اختلال در خوراک وحواس ۲۵- بی اعتنای به وقایع اطراف ۲۶- بی اعتمادی نسبت به توانایی های خود ۲۷- داشتن نگرش منفی و بد بینانه به دیگران ۲۸- مطرح نکردن مشکلات درسی درکلاس وعقب ماندگی درسی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه اول دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.


https://moallemblog.com/downloads/53771/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی