گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم در پایه اول
گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته را در دانش آموزم در پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در دانش آموزم
ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانونی در تعلیم املاء داشته باشیم ، راحت تر هستیم. (صفاپور ، عبدالرحمان)
خوب نوشتن نوعی توانایی است که معلمان نقش مهمی در ایجاد این توانایی در کودکان را دارند. (زندی ، بهمن ۱۳۷۹)
لازم به ذکر است که املاء و فارسی زیربنای سایر دروس هستند. برای مثال اگر دانش آموزی ریاضی را درست نفهمد دلیل آن همیشه ندانستن ریاضی نیست. گاهی اوقات شاگرد موضوع را نمی تواند درست بخواند و یا نمی تواند درست بنویسد بنابراین نمره نمی آورد. و این امر باعث شکست دانش آموز در زمینه ی تحصیلی او شده و اعتماد به نفس او را پایین می آورد.
حال با توجّه به موارد مطرح شده در این فعالیت علمی ، اهداف زیر را دنبال می کنم:
۱- راهبردهای چگونگی املانویسی را با توجّه به شرایط سنی و سطح توانایی دانش آموز آموزش دهم.
۲- مهارت نوشتن را در هلیا افزایش دهم.
۳- اعتماد به نفس هلیا را بالا ببرم.
۴- مهارت خواندن را در هلیا پیشرفت دهم.
۵- دقّت و توجّه و تمرکز را در هلیا تقویت کنم.
۶- علاقمندی هلیا را به درس املاء افزایش دهم.
گردآوری اطلاعات برای تعیین وضعیت موجود (شواهد نوع اول):
جهت تبیین دقیق مسئله نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر می باشد که می بایست به طریق علمی و با رعایت ویژگیهای جمع آوری اطلاعات اقدام نمود. بنابراین با توجه به ماهیت مسئله لازم بود از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده شود که روش های بکار گرفته شده در این پژوهش عبارتنداز:
الف) مصاحبه
ب) مشاهده
ج) بررسی اسناد و مدارک
د) مطالعه ی کتابخانه ای
هـ) استفاده از نظرات همکاران
با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهکارهای پیشنهادی اقدامات زیر را جهت رفع مشکل به انجام رساندم:
از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:
– روش چند حسی
– خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری
– استفاده از خمیر بازی
– کشیدن نقاشی با کلمات
– برای افزایش اعتماد بهنفس
– دادن مسئولیت به هلیا
– از بین بردن موقعیت های استرس زا برای هلیا در مدرسه
– هلیا را در گروهی قرار داده که راحت ترین موقعیت را داشته باشد.و…
– دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزیی با هم اختلاف دارند به هلیا نشان داده و از وی خواسته شود تا تفاوت های بین دو تصویر را پیدا کند.
-کارت های مقوایی را گرفته روی هر کدام یک کلمه نوشته که حرف یا نقطه و یا دندانه کم یا اضافی داشته باشد و هلیا نقص آن را پیدا کند.و…
برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی
ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.
ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.
ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که کاغذ باطله یا کاغذ روزنامه را با دست هایش مچاله کند.
ـ کاغذهای باطله را قیچی کند.
ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…
بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد هلیا و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در هلیا راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:
۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری هلیا با توجه به مشکلاتی که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.
۲- تقویت حافظه دیداری هلیا در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.
۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.
قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق هلیا و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا هلیا هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از هلیا گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.
در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.