گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان در دانش آموزان پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود تمرکز حواس در دانش آموزان
ارائه اطلاعات(شواهد ۲ )
در اواخر سال تحصیلی باتوجه به فعالیت های انجام شده درکلاس وبا توجه به نظرهمکاران وخود دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد دانش آموزان:
۱) تمرکز لازم جهت شرکت در کلاس را داشتند وکتاب هایشان رابه طور منظم درکلاس می آوردند.
۲) درفعالیت های آموزشی وگروهی شرکت می کردند.
۳) توانایی لازم برای پاسخگویی به سوالات ارزشیابی تکمیلی را داشتند.
۴) انگیزه لازم برای حضور در کلاس را داشتند واز کلاس لذت می بردند.
۵) انگیزه تمیز ومرتب نگه داشتن دفتر و کتاب را در خود تقویت کردند.
۶) جهت برقراری سکوت در کلاس با ما همکاری لازم را انجام دادند.
۷) به ساختن وسایل کمک آموزشی علاقه نشان داده ومبادرت می ورزیدند.
۸) از وسایل فانتزی استفاده ی محدودتری می کردند.
باتوجه به شاخص های کمی وکیفی طرح می توان نتیجه گرفت : که استعدادهای زیستی، بلوغی وبه کارگیری تعدادی از راهبردهای معین به دانش آموزان کمک می کند تا علاقه وانگیزشان نسبت به درس بالا رود ودر نتیجه تمرکز بیشتری هنگام حضور در کلاس داشته باشند.
انسان ، به سبب ویژگیهای بی نظیرش در میان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاص انجام دهد .
نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند .تغییر و تحولات گوناگون و سریعی را در عرصه علم و فناوری به وجود آورد. آنچنان که به قول تافلر دنیا را به دهکده ای تبدیل کند که اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن از قاره ای به قاره دیگر انتقال دهد .
بنابراین بر اثر پیشرفت سریع و غیر قابل انتظاری که در قلمرو دانش و فناوری طی چند قرن اخیر نصیب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته های بشری روز به روز به طور سر سام آوری در حال افزایش است.
بر دانش آموزان و دانشجویان لازم است که هرچه سریعتر خود را با این تغییر و تحولات همگام سازند. در این راستا، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان کوشش زیاد می کنند .
بسیار مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه د لخواه دست یابند. وجود چنین مشکلی در میان دانش آموزان و دانشجویان ما باعث شد تا به نگارش این مقاله بپردازم.
امیدواریم دانش آموزان و دانشجویان گرانقدر با مطالعه این گفتار و اتخاذ روشها و پیشنهادهای ذکر شده برای پیشگیری از حواس پرتی و پرورش تمرکز حواس هنگام مطالعه، همواره رشد و بالندگی آنها باشیم.
تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس ، روی موضوعی معین ، بدون تمرکز حواس ، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود . بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و چون تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.
تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوعه هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند ، بسیار آسان است. به همین دلیل دانش آموزان ساعت درسی تربیت بدنی( ورزش) را بهتر از ساعت کلاس درس ریاضی دوست دارند . اغلب آنها در ساعت در س ریاضی غیبت می کنند اما در ساعت درس تربیت بدنی کمتر غیبت می کنند. بعلاوه برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه کتابهای پلیسی و داستانی خیلی آسانتر از کتابهای ریاضی، فیزیک، جغرافیا و … است.
تمرکز حواس یعنی عوامل حواس پرتی را به حد اقل رساندن… تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند . بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است ، در حالی که تمرکز یک یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار پایه دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.